X
تبلیغات

قالب وبلاگ

قالب وبلاگ

علی هاشمی وایقان - نقش ارزشيابي مستمر در فرايند آموزش چيست ؟
 
علی هاشمی وایقان
درباره وبلاگ


اينجانب علي هاشمي وايقان كارمند آموزش و پرورش شهرستان شبستر با 28 سال خدمت ، در حال حاضر در مدرسه استثنايي بياضيان شبستر در پست معاونت مدرسه مشغول بكار مي باشم . در سال 89 دوره ی 30 ساعته ی ارزشيابي كيفي توصيفي را در محضر اساتید کشوری همچون دكتر حسني - دكتر شكوهي-دكتر قره داغي و ساير عزيزان بهره مند شدم و مطالبي از كتب ايشان را مطالعه و با اندكي دخل و تصرف در وبلاگ خودم گذاشتم اميد است همكاران محترم استفاده لازم را برده باشند .
جمعه هفدهم شهریور 1391 :: 18:22 ::  نويسنده : علی هاشمی وایقان

ارزشيابي مستمر يا سازنده بخشي از فرايند آموزش تلقي مي شود . به اين معني كه ارزشيابي در جريان آموزش جاري است و معلم يه طور مرتب با آن درگير است . اما نبايد تصور كرد كه افزايش تعداد دفعات سنجش و آزمون دانش آموز ، كيفيت ارزشيابي را بالا مي برد آنچه يك سنجش و آزمون با كيفيت مي كند نحوه استفاده از نتايج ارزشيابي است . يعني معلم از نتايج سنجش و ارزشيابي مستمر در تعيين گام بعدي خود در آموزش استفاده مي كند و به اين دليل است كه آموزش و ارزشيابي در هم تنيده مي شوند و دانش آموز رشد مي كند .خلاصه مطلب اين كه آن چه باعث مي شود يك ارزشيابي مستمر ، رشد دهنده و سازنده شود ، عملكرد و كاربرد نتايج آن است ، نه تعداد دفعاتي كه انجام مي شود .

 
 
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است |طراحی : پیچک